Om klubben

Valhalla Landhockey Club, som bildades 21/4 1980, är en av Göteborgs mest framgångsrika, liksom en av Sveriges ledande, landhockeyklubbar. Vi har under åren vunnit ett 40-tal SM-tecken på alla nivåer, herrar, damer, herr- och damjuniorer. Våra ungdomar har vunnit flick- och pojkserierna under många år. Damer och herrar har deltagit i flera internationella turneringar samt i Europacupen och Cupvinnarcupen.

viarbast

Klubben har också många landslagsspelare i både landhockey och indoorhockey. Valhalla LHC har en bred verksamhet från seniorer till flickor och pojkar med många kunniga och entusiastiska ledare.

Vi bedriver vår indoorhockeyverksamhet i Valhalla Sporthall i centrala Göteborg och i Gamlestadshallen i östra Göteborg. Vi spelar även utomhus på Hedens plastgräs i centrala Göteborg.